Zongedroogde tomaten hummus

Hummus is 1 van de producten die ik graag eet nu ik mij midden in mijn eetstoornis herstel bevind!

Hummus is supergezond, het bevat veel eiwitten waardoor je je lekker lang gevuld voelt. De kikkererwten en de tahin die in zich in de hummus bevinden zitten vol met ijzer. Deze plantaardige ijzer wordt nog beter opgenomen door wat citroensap toe te voegen! Dit komt door de vitamine C die zich in de citroen bevindt.

Naast dat hummus gezond en voedzaam is het vooral ook heel erg lekker en heel makkelijk te maken.
Ik zal met jullie mijn favoriete variant delen, hummus met zongedroogde tomaatjes!! Jummie.

Ingrediënten:
400 gram uitgelekte kikkererwten.
2 eetlepels tahin (ik gebruik de bruine variant).
1 theelepel komijnpoeder.
Flinke scheut olijfolie.
Sap van ½ citroen.
2 teentjes knoflook.
½ pot zongedroogde tomaatjes.
Zout en peper

Zo maak je de zongedroogde tomaten hummus,
Om hummus te maken kun je gebruik maken van een keukenmachine maar met een blender of een staafmixer moet het ook lukken.

Spoel de kikkererwten goed af en laat deze uitlekken.

Doe alle ingrediënten in de keukenmachine tot een glad mengsel. Vind je het mengsel nog iets te dik voeg wat extra olijfolie toe.

Tip: je kunt ook wat extra olie vanuit het zongedroogde tomaatjes pot toevoegen voor een extra tomaten smaak!

 

Hummus is dus heerlijk op een broodje maar in een salade net zo lekker!

Succes!!
Liefs Emma.

Geef een reactie